Напрямки розвитку транспортної інфраструктури міста Житомира обговорили 17 червня фахівці та небайдужі житомиряни.
Свої напрацювання з підвищення мобільності нашого міста представив у рамках урбаністично-культурного фестивалю "Майстерня міста" експерт із розробки стратегії інтегрованого розвитку міст німецького фонду GIZ Григорій Мельничук.
Спеціаліст зазначає, що однією з особливостей Житомира в плані транспортної мобільності є його компактніть: "Наприклад, з околиці Богунії до центру міста можна дійти за одну годину. Інша особливість Житомира - широкі проїжджі частини.Окрім того, центр міста має квартальне планування, взаємоперпендикулярні вулиці, які є неоднаково заповненими. Це створює можливості для реорганізації руху транспорту та більш зручного використання вуличного простору в рамках існуючих меж проїжджих частин".
Приділили увагу під час "Майстерні міста" і питанню реорганізації руху транспортних засобів на майдані Соборному у зв'язку із змінами до Закону України "Про дорожній рух" щодо пріоритетності транспортних засобів, які рухаються по колу.
"На сьогоднішній день майдан Соборний використовується лише для автомобільного руху, тут немає практично громадського транспорту, так, їздять маршрутки, але немає зупинок. Навколо площі знаходиться декілька скверів, досить популярних, досить перспективних для розвитку, але вони не пов’язані між собою, від одного до іншого дістатись досить таки складно. Якщо ми подивимось на цю площу зверху, то ми побачимо величезне асфальтове поле, яке можна використовувати набагато ефективніше. Це центр міста, тут ходять люди, тут міг би краще розвиватись і місцевий бізнес", - каже Григорій Мельничук.
Він підкреслює, що будь які зміни чи реорганізації мають бути спрямовані на те, щоб зробити майдан Соборний і місто загалом зручним і для пішоходів, і велосипедистів, а також для водіїв авто.
"З аналізу транспортних потоків ми вже побачили, що, наприклад, значні затримки є, коли транспорт рухається з вулиці Перемоги, наприклад, на Велику Бердичівську: до декількох хвилин доводиться чекати на кільці в "години пік". Так само і на інших напрямках. Тобто, змінюючи площу, ми не говоримо про те, що її треба зробити зручнішою для пішоходів і незручнішою для водіїв. Ми маємо зробити її зручнішою для всіх та безпечнішою для всіх", - каже експерт.