«Алло! Допоможіть! Тато б’є маму!» - У поліції Житомирщини розповіли про роботу служби «102»

Упродовж 7-10 серпня у Головному управлінні Нацполіції області проходять тренінги для працівників служби «102», організовані у рамках проектів ОБСЄ. Їх мета - навчити операторів та диспетчерів виявляти домашнє насильство з перших секунд розмови. 8 серпня журналісти мали нагоду дізнатись більше про навчання та безпосередньо познайомитись з роботою служби «102».

Дводенні тренінги організовані таким чином, аби охопити усіх працівників служби «102», які працюють позмінно. Це оператори, які безпосередньо отримують дзвінки від громадян, та диспетчери, які організовують виїзд поліцейських на виклик. Їх завдання навчитись ідентифікувати жертв гендерно-обумовленого насильства, у тому числі і домашнього, а також ефективної комунікації та наданню потрібної інформації постраждалим у таких ситуаціях.

Учасників тренінгу привітав координатор проектів ОБСЄ Вайдатос Верба, звернувши увагу на реалізацію міжнародною організацією багатьох проектів, пов’язаних із розбудовою України та реформуванням її державних органів:

- Ми працюємо по запитам, там, де є зацікавленість у співпраці. Ми відповідаємо на таку потребу і фактично розпочали свою роботу у вашій країні з 1999 року.

Начальник Головного управління Нацполіції в області В’ячеслав Печененко подякував міжнародним партнерам за співпрацю та відзначив важливість безперервного навчання працівників в умовах становлення поліції:

- Одним із завдань служби «102» є забезпечення оперативності реагування на повідомлення, тож від психоемоційної стійкості, професійності, особистої відповідальності її працівників залежить надзвичайно багато – і вчасна допомога людям, і їх думка про нашу роботу, - сказав очільник поліції Житомирщини.

Загалом з початку року до служби «102» ГУНП області надійшло понад 193 тисячі повідомлень про події та правопорушення, тобто упродовж однієї добової зміни кожен оператор опрацювує від 150 до 200 інформацій. Для подальшого реагування на події працює диспетчерська служба, яка забезпечує оптимальну координацію нарядів поліції для оперативного прибуття до місця події.

Журналісти мали можливість побувати у колл-центрі та безпосередньо відчути ритм роботи підрозділу. Про його завдання та особливості розповів керівник відділу служби «102» Олександр Купріянов.

- На лінію надходять дзвінки від громадян найрізноманітнішого змісту. Завдання оператора упродовж півхвилини зоорієнтуватись у ситуації і прийняти правильне рішення щодо події. Усі повідомлення автоматично фіксуються і ми ретельно аналізуємо їх прийняття та подальшу обробку.

Також обов’язковим є контроль за реагуванням нарядів поліції на повідомлення: від часу прибуття до місця події до вирішення ситуації по суті.

Під час тренінгу учасники разом з тренерами працювали не лише над теоретичними аспектами виникнення та проявів насильства, а й практично відпрацьовували можливі ситуації під час прийняття повідомлень від громадян.

- Не завжди у самих працівників служби «102» є розуміння, що таке гендерно-зумовлене насильство, - розповіла тренер Інна Сотніченко. - Під час цих навчань ми формуємо таке розуміння і відпрацьовуємо його практичні прояви, аби у ході розмови із потерпілим оператор міг правильно сформулювати питання.

Загалом одинадцять дводенних тренінгів цього року пройдуть у п’яти регіонах України, зокрема у Житомирі, Вінниці, Луцьку, Львові та Ужгороді. Навчання охоплять майже 250 працівників служби «102».

Відділ комунікації поліції Житомирської області