Перерозподілити транспортну субвенцію на компенсацію пільгового проїзду пенсіонерів вимагають депутат «Фронту Змін». На думку народного депутата Геннадія Зубка, якщо 50% державних грошей піде на Житомирське ТТУ, то працівники цього управління зможуть вчасно отримувати зарплату, а не чекати її кілька місяців.
Це буде першим кроком до виведення підприємства із кризи. Більше того, перевізники на приміських маршрутах, які отримують від держави гроші на перевезення пенсіонерів, возять їх безкоштовно не щодня, як це робить ТТУ, а тільки один день на тиждень. І хоча вони це заперечують, «Фронт Змін» разом із журналістами провів власний рейд, аби перевірити, на скільки ефективно використовується державна субвенція і скільки користі вона приносить пенсіонерам.
О 8 ранку з трьома пенсіонерками, які погодились взяти участь у рейді, зустрічаємося у центрі міста. Це був четвер - день, коли, як розказують самі жінки, їх не хочуть возити безкоштовно у приміських маршрутках. З однією жіночкою їдемо на Тетерівку, ще двоє відправляються на Довжик.
У Тетерівці довго чекати не довелося, ранкова маршрутка 126 ходить досить часто. Заходимо, жінка пред’являє посвідчення і каже, що у неї пенсійний.
«Ви день поплутали, напевно. Сьогодні четвер, сьогодні усі платять», - каже водій. Маршрутка переповнена, тому він вирішує довго не сперечатись і рушає. В дорозі таки дозволяє не платити, хоча каже, що так не можна – сьогодні четвер, а тому платити мають усі.
У Довжику нашим пенсіонеркам було важче. Там їм усе ж таки довелось платити за проїзд, тому що водій не хотів везти їх тільки за пенсійним посвідченням.
Коли жінки сказали, що вони пенсіонерки і мають право їздити безкоштовно щодня, у маршрутці піднявся гул – мовляв, усі знають, що їздити безкоштовно можна тільки в середу, а не щодня.
У приватній розмові водії зізнаються – вони самі переконані у тому, що возити пенсіонерів безкоштовно можна тільки в середу. Про те, що на компенсацію пільгового проїзду обласна влада більше 40 мільйонів, також чують вперше.