Михайло Шубін - учень 9 класу Житомирського міського ліцею №1 та вихованець гуртка «Основи науково-дослідницької діяльності» міського центру науково-технічної творчості. Хлопець любить досліджувати та за три роки відвідування гуртка отримав вже чимало призових місць на всеукраїнських конкурсах.
Тема енергозбереження зацікавила Михайла, коли він перебував влітку у бабусі в селі. «У бабусі немає газового постачання. І я почав розмірковувати, як нагріти воду та їжу за допомогою сонячної енергії. Це і стало темою моєї першої роботи «Перспективи використання сонячних кухонь у Житомирській області». Робота неодноразово займала призові місця на всеукраїнських конкурсах, а торік взяла перше місце в обласному етапі на конкурсі МАН.
Коли промені сонця летять, їх можна направити таким чином, щоб всі вони відбивалися в одну точку, яку Михайло називає «точкою фокусу». Сюди ставиться посудина з водою чи їжею. Михайло каже, що перевірив ефективність кухонь різних форм: параболічної, коробкової та комбінованої. Кращою виявилася остання.
Дослідник також пропонує спосіб автономного енергоощадливого освітлення фонтану. Ідея у хлопця виникла під час реконструкції фонтану на Польовій. 14-річний дослідник критично розмірковує: світлодіодні фонарі, які надають гарний вигляд фонтану у вечірній час, використовують електроенергію від централізованого постачання. А це, на його думку, є недоліком. На дні фонтану знаходиться зливна труба, через яку проходить велика кількість води.
Хлопець пропонує свою ідею для підтримки однакового рівня води у фонтані, її надходження та відводу. На дні фонтану треба встановити генератор, через який проходитиме вода. Вода розкручуватиме його лопасті, при цьому вироблятиметься електричний струм, який надходитиме в акумулятор.
У вечірній час енергія з акумулятора надходитиме до світлодіодних ламп, і фонтан матиме гарний вид. Важливо, що при цьому електроенергія з централізованого постачання не витрачатиметься.
Михайло підтвердив свою ідею кількома дослідами. Водопровідну трубу він помістив у генератор. За індикатор використав простий світлодіод. Під час протікання води світлодіод загорався, що свідчить про те, що вироблялася електроенергія. Інший дослід: до старої помпи від пральної машини прикріпив лопасть, а індикатором слугувала вже більша система світлодіодів. Під час пропускання води через світлодіоди, вони загорялися.
Свою ідею Михайло пропонує поєднати з фонтаном Герона, у якому підйом води відбувається без насосів. Якщо це зробити, переконаний дослідник, вийде незалежна функціональна система фонтанів з дуже добрим освітленням.