У Житомирській області для дітей створили 12 Цифрових освітніх центрів СПІЛЬНО за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Овруцькій, Олевській, Народицькій, Городницькій, Горщиківській та інших громадах.
Це простори, вільні для відвідування дітей, де є безкоштовний доступ до комп’ютерів із інтернетом, проектор, кольоровий принтер, потужний портативний пристрій, фліпчарти, настільні ігри тощо. Адміністратори центрів пропонують відвідувачам цікаві пізнавальні заняття з фінансової грамотності, розпізнавання фейків, створення анімованих мультфільмів, спільного перегляду мультиків та кінострічок.
Північні громади Житомирщини є постраждалими від війни, частина з них на початку перебувала під окупацією та й наразі належить до сірої зони через близькість до кордону. Там не всі школи та садочки можуть працювати у звичному режимі. Тому діти мають неймовірні освітні втрати.
Аби допомогти дітям отримати більше можливостей для навчання, розвитку та спілкування з однолітками в області створили 12 Цифрових освітніх центрів СПІЛЬНО у межах крос-секторального проєкту ГО «НУО «Ін Тач Юкрейн Фундейшн» за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).
«Громадська організація оголосила конкурс серед громад області, які готові допомогти зі створенням цифрових хабів. Громади повинні були надати приміщення, зробити там ремонт, забезпечити вільний доступ та наявність укриття поблизу. Дитячий фонд ООН профінансував наповнення для цифрових центрів: ноутбуки, сучасні меблі, принтер, проектор, маршрутизатор, аудіопристрої. Кожен такий центр отримав наповнення вартістю в середньому на півмільйона гривень. У червні ГО провела навчання для адміністраторів хабів з метою забезпечення якісного та цікавого освітнього компоненту.
Зокрема навчалися підходам та інструментам програми AdoKit щодо проведення активностей для підлітків, цифровим освітнім формам роботи з учнями середньої школи, основам медіаграмотності та розпізнаванню фейків, цифровим технологіям навчання дітей з мінної безпеки, основам освітньої платформи Kahoot», – зазначає керівниця крос-секторального проєкту в Житомирській області Маргарита Сіранчук.
У червні Цифрові освітні центри запрацювали у тестовому режимі, аби промоніторити відвідуваність та затребуваність таких локацій у певних громадах. Наразі маловідвідуваними є два хаби, проте сподіваємось, що адміністратори знайдуть підхід до дітей та зможуть їх зацікавити. Інші ж хаби набирають неабиякої популярності серед дітей та підлітків.
Так, 11 липня офіційно відкрили перший Цифровий освітній центр СПІЛЬНО на Житомирщині у селі Горщик. Населення цього села у межах двох тисяч жителів. До місцевої школи ходить трошки більше 300 дітей. Проте, аби відвідати Цифровий освітній хаб до села приїжджають навіть з навколишніх населених пунктів та міста Коростень. В середньому за день до центру приходить 50 дітей.
Найпоказовішим є те, що самі діти говорять про центр. Так 12-річний Іван каже: «Тут ніколи не буває сумно».
І це найцінніше, коли діти самі йдуть до хабів. Вони чекають на їх відкриття, вони із зацікавленням ставляться до всіх запропонованих занять.
13 липня офіційно стартували Цифрові освітні центри СПІЛЬНО у селах Кирдани та Бондарі, що в Овруцькій громаді, на півночі Житомирщини.
Отже, запрошуємо відвідати Цифрові освітні центри СПІЛЬНО на Житомирщині за такими адресами:
- смт. Нова Борова, вул. Освіти, 7А;
- с. Червона Воля, вул. Молодіжна, 2;
- с. Городниця, Заводська 8;
- с. Андріївка, вул. Черняхівського, 43;
- с. Горщик, вул. Центральна, 1;
- м. Радомишль, вул. Петрівська, 32;
- смт Народичі, вул. Гагаріна, 9;
- с.Бондарі, вул. Шкільна, 10;
- с. Кирдани, вул. Лесі Українки, 2;
- с. Ігнатпіль, вул. Олександра Василенка, 16;
- с. Замисловичі, вул. Княгині Ольги, 3;
- с. Романівка, вул. Шкільна, 1.
Довідково. Цифрові освітні центри СПІЛЬНО створені у межах крос-секторального проекту ГО “НУО”Ін Тач Юкрейн Фундейшн” за підтримки Дитячого фонду ООН - UNICEF UNICEF Ukraine «Комплексне реагування на надзвичайні ситуації в Житомирській області для забезпечення потреб дітей, батьків та опікунів, які постраждали внаслідок збройного конфлікту в Україні» з метою ефективного надання психологічних та психосоціальних послуг, гуманітарного кейс-менеджменту.