Умови ведення бізнесу під час війни кардинально змінилися: чимало компаній втратили можливості реалізації своїх товарів у межах нашої країни.
Та житомирські підприємці кажуть: навіть у такий складний час намагаються адаптувати бізнес під умови, працювати й розвиватися.
КУ «Агенція розвитку міста» разом з департаментом економічного розвитку міської ради організували у Житомирі Школу експорту, аби допомогти малому та середньому бізнесу відновитися та вистояти, впроваджувати інновації та експортувати. Про це повідомляє Житомирська міська рада.
Олена Житинська представляє компанію, яка виготовляє спеції, коптильні ароматизатори, харчові інгредієнти та барвники. Підприємство має дворічний досвід в експорті: свою продукцію постачає в Румунію, Чехію та Молдову. А з 2022 року – має представництво в Польщі.
Менеджерка із продажу каже, Школа експорту розвинула експортні компетенції представників компанії, і тепер пошук нових ринків збуту та побудова довгострокових експортних відносин – одна із цілей підприємства.
Коли розпочалася повномасштабна війна, зізнається пані Олена, очікували різне.
На виклики війни треба було реагувати, тому на внутрішньому ринку з’явилася нова продукція й інші клієнти.
Каже, Школа експорту розвіяла переконання, що побудувати довгострокові експортні відносини легко. Тепер у компанії знають: у штаті має бути фахівець, який має аналізувати ринок та впроваджувати інформацію про компанію на європейському ринку.
Від Школи експорту дізналася багатого корисного і нового. До прикладу, раніше не знала, що «4» для країн Сходу - це табу.
Сьогодні підприємці вчаться, як за допомогою діджитал залучати клієнтів.
Попередній модуль про маркетплейси навчив, як зробити ефективний сайт, що продає.
Такий сайт вже зміг самотужки розробити Максим Ковпака. Він - початківець у бізнесі. Його підприємство виробляє дизайнерські меблі з металу.
ДОВІДКОВО:
Проєкт «ШКОЛА ЕКСПОРТУ» реалізовується в межах грантового конкурсу з системної підтримки малого і середнього підприємництва, що впроваджується Фондом розвитку підприємництва, в рамках програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.