Поліція закликає громадян бути розсудливими під час телефонних розмов з працівниками банків

На жаль, після спілкування з псевдопрацівниками фінансових установ троє жителів області втратили з банківських рахунків майже 150 тисяч гривень.

Днями у Житомирі 36-річний чоловік, переказав 90 тисяч гривень на чотири банківських рахунки, думаючи, що таким чином захищає заощадження за порадою «працівника» фінансової установи. Адже той переконав, що з його банківською карткою проводяться шахрайські дії. А 62-річна жителька Брусилова у телефонній розмові з «менеджером» повідомила йому пароль, який надійшов заявниці в sms. Наступне повідомлення на її телефоні інформувало про списання 45 тисяч гривень. На Олевщині 68-річна жінка подібним чином втратила 11 тисяч гривень.

За заявами громадян розпочаті досудове розслідування за ст. 190 (Шахрайство) КК України. Поліцейські встановлюють причетних до правопорушень.

У чому полягає така шахрайська схема:

До вас телефонує «працівник» банку, який повідомляє про проблему з карткою. Він розповідає про стороннє втручання: ніби хтось намагається зняти готівку з картки або проводить фінансові операції онлайн. Інколи інформують про надходження виплат, однак для їх отримання пропонують провести певні операції. При цьому зазвичай шахраї телефонують на ваш фінансовий номер, який прив'язаний до банківських рахунків.

Що варто робити після почутого?

Обривайте зв'язок з «банкіром». Одразу ж самостійно зателефонуйте на гарячу лінію вашого банку. Повідомте про ситуацію оператору і з’ясуйте, чи такі незаконні дії мали місце з вашою карткою.

Як дізнатися телефонний номер банку?

Контакти установи зазначені на звороті пластикової картки, у письмовому договорі з банком або ж на офіційних сторінках банків у мережі Інтернет.

Чи можуть працівники банку пропонувати переказати їх на будь-які інші картки?

Ні, представники фінансових установ для збереження коштів не накажуть здійснювати транзакції на інші картки та не будуть надсилати повідомлення в месенджери з будь-якими посиланнями.

Чи можна повідомляти на прохання працівників банку будь-яку інформацію?

Конфіденційні відомості ваших банківських рахунків не можна повідомляти нікому, навіть працівникам фінансових установ. Вони не можуть запитувати у вас паролі входу до вашого електронного кабінету, пін-коди карток, CVV-коди тощо, особливо в телефонному режимі.

Справжі банківські працівники можуть запитати номер картки та обумовлене з вами кодове слово для підтвердження, що саме ви є власником рахунку та потребуєте допомоги у розв'язанні питань.

Як ще можна себе убезпечити?

Будь-які банківські операції, що стосуються зміни рахунків, їх відкриття чи закриття, інші дії проводьте особисто у фінансових установах.

Відділ комунікації поліції Житомирської області