Куди звертатися за захистом прав споживачів?

Законодавство України захищає права споживачів, а куди саме потрібно звертатися за захистом своїх прав у різних випадках.

Про це інформує Житомирська ОВА.

Якщо продавець не використовує касовий апарат, то споживач може скаржитися до Державної податкової служби, яка сьогодні, попри запровадження воєнного стану, може проводити перевірки й накладати штрафи на субʼєктів господарювання.

Повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство, можна до Уповноваженого із захисту державної мови. Для цього на сайті Уповноваженого є спеціальна форма

Порушення у сфері фінансових послуг оскаржують до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг.  Подати скаргу також можна онлайн.

Для надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні послуг – звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів.

Водночас зазначаємо, що для захисту свої законних прав Ви можете звернутись до суду. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України “Про захист прав споживачів” споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. Зараз це розповсюджений досвід в європейських країнах.

Суди працюють без обмеження їх функцій в умовах воєнного стану задля недопущення обмеження конституційного права особи на судовий захист. Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.