Жителі встановлюють шини і вимагають полатати дорогу Житомир-Сквира

Жителям Станишівської громади спільно з громадськими активістами вдалося зрушити проблему ремонту дороги Житомир-Сквира.

Про це повідомляє громадська діячка, екологиня, завідувачка Кафедри екології та природоохоронних технологій ДУ "Житомирська політехніка" Ірина Пацева-Коцюба.

Днями Ірина розповіла про жахливий стан дороги вбік Попільні. Тут люди самі допомагають встановлювати шини в ямах. Жінка оголосила про початок флешмобу #шина_в_ямі!

"Бачиш яму, поклади шину. Цікаво, скільки актів на стан доріг склала поліція на тій ділянці???", - задала слушне питання Ірина.

Згодом стало відомо, що жителів, які почали активно встановлювати шини, дзвонити на гарячі лінії, таки почули. Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Житомирській області пообіцяла на більш кричущих ділянках запустити підрядника до кінця квітня

"Ще раз переконуюсь, що разом ми сила! Тепер контролюйте та дивіться. Ми все розуміємо, що війна і ремонт капітальний не зроблять, але хоча б ями засипати можна", - резюмувала Ірина.

У коментарі під дописом Ірини Коцюби Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Житомирській області проінформувала, що автомобільна дорога Р-18 Житомир – Попільня - Сквира – Володарка – Ставище є шляхом регіонального значення, територоією Житомирщини пролягає майже 84 кілометри дороги (34,9 км асфальтобетонного покриття та 49 чорнощебеневого). Шлях побудований окремими ділянками, починаючи з 1930 року, капремонт подекуди проводився лише у 1993-1999 роках.

У 2017-2018 роках на близько 6-ти кілометрах шляху в Житомирському районі було виконано поточний середній ремонт. У 2018-му, за рахунок коштів з експлуатаційного утримання, було виконано ямковий ремонт покриття. Відремонтовано 60,8 км.

Із 2018 року в країні поетапно почав працювати «Дорожній фонд», гроші з якого були цільовими, безпосередньо на ремонт доріг. На повну силу фонд запрацював лише 2020 року. Щороку в межах фінансових лімітів Службою проводились роботи із забезпечення проїзду даною дорогою в межах експлуатаційного утримання, але певні ділянки шляху повністю вичерпали свій ресурс.

У 2022 році мали намір ремонтувати дві ділянки дороги поточним середнім ремонтом, що передбачав заміну дорожнього покриття. Повномасштабне вторгнення загарбника в лютому 2022-го призупинило всі заплановані капремонти доріг. З того часу Службою на дорогах державного значення області виконуються лише найкритичніші роботи, що необхідні для забезпечення сталого проїзду ключовими дорожніми напрямками, крім того, проводимо роботи із захисту енергетичних обʼєктів, що є одним з пріоритетів Агентства відновлення.

Також у Службі зауважили, що з 2022 року кошти з Дорожнього фонду переспрямовуються на потреби з обороноздатності України, тому планувати наразі капремонти доріг немає змоги.

"Щодо проведення ліквідації вибоїн в поточному році, то в першу чергу ці роботи будуть проводитись на дорогах міжнародного значення (М-06, М-07, М-21), але не раніше травня-червня. За наявності фінансування плануємо ліквідацію дефектів дорожнього покриття і на інших шляхах.

Розуміємо обурення користувачів доріг, але наразі робимо все від нас можливе, аби стратегічні маршрути державного значення мали проїзний стан", - повідомили в Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Житомирській області.