Упродовж І кварталу 2024 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області надійшло 88 звернень громадян щодо захисту прав споживачів: з них 50 щодо порушень у сфері торгівлі та 38 щодо якості послуг.
Про це повідомляє Головне управління Держпродспоживслужби в Житомирській області.
На постійній основі, спеціалісти Головного управління під час здійснення прийому громадян та в телефонному режимі надають інформаційно-консультативну допомогу щодо захисту прав споживачів, у разі необхідності допомагають складати заяви – претензії до суб’єктів господарської діяльності.
Так, наразі надано 180 консультацій, з них:
- на особистому прийомі -54;
- у телефонному режимі – 126.
Питання, з якими зверталися споживачі різного характеру, а саме:
- питання тарифів та нарахування за послуги;
- замовлення товарів через мережу Інтернет;
- питання обміну або повернення товару неналежної якості;
- гарантійне обслуговування побутової техніки та дотримання термінів проведення ремонту;
- обмеження можливості здійснення безготівкових розрахунків, тощо.
При розгляді усних звернень громадянам надавались ґрунтовні роз’яснення відповідно до вимог чинного законодавства у сфері захисту прав споживачів.
Загалом за сприяння спеціалістів, суб’єктами господарювання повернуто споживачам коштів на загальну суму – 59,5 тис. грн.
Слід зазначити, що не завжди у зверненнях споживачі мали місце вимоги, вирішення яких можливе відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» та інших нормативно - правових актів.
Відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» спеціалістами відділу також надавалась консультативна підтримка з питань захисту прав суб’єктам господарювання.
Шановні споживачі, у разі порушення Ваших прав суб’єктами господарської діяльності при придбанні товарів та отриманні послуг Вам необхідно звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області, де спеціалісти нададуть допомогу у вирішені питань відповідно до законодавства про захист прав споживачів.
Зауважте, що для результативного вирішення до звернення необхідно надати документ, що підтверджує договірні відносини між Вами та суб’єктом господарювання. Таким документом може бути як договір про виконання робіт (надання послуг), а також розрахункові документи, а саме: фіскальний або товарний чеки, квитанції, тощо.