На Житомирщині майже 60 чиновників порушували закон про адмінпослуги

Про порушення, встановлені прокуратурою області під час перевірок щодо додержання органами державної влади та місцевого самоврядування вимог законодавства, розповідає начальник відділу захисту конституційних прав і свобод громадян та інтересів держави прокуратури Житомирської області Олександр Башинський. Про це повідомляє прес-служба прокуратури Житомирської області.

- Даний Закон має сприяти відкритості і прозорості державних структур, оперативності та своєчасності надання ними адміністративних послуг, зменшенню корупційних проявів. Наскільки ефективно він працює у нашій області, чи стали для громадян доступнішими адмінпослуги?

- Результати проведених перевірок засвідчили, що якість надання послуг державними установами не відповідає тим вимогам, які закріплені на законодавчому рівні. Хочу відмітити, що порушення встановлено практично в усіх районах області. В основному, їх можна віднести до категорії порушень організаційно – технічного характеру.

Зокрема, у деяких державних структурах, у місцях, де приймаються від громадян звернення, відсутні інформаційні стенди зі зразками відповідних документів, а інформація, якщо і подана, то не у повному обсязі. Це, у свою чергу, ускладнює процес надання громадянами звернень на отримання послуг.

Досить часто службові особи не дотримуються термінів надання адмінпослуг або вимагають від громадян документи, що не передбачені законодавством. Такі факти встановлено у Коростенській міській раді, службові особи якої вимагали у забудовників, при замовленні будівельного паспорту забудови земельної ділянки, не передбачені законодавством документи, а саме – схему забудови. Наведений факт свідчить про формалізм службових осіб та порушення принципів державної політики у сфері надання адміністративних послуг.

Окремі службові особи наділяють себе навіть такими повноваженнями у наданні послуг, які не передбачені законодавством. Так, голова Новогуйвинської селищної ради своїм розпорядженням затвердив перелік адмінпослуг, що надаються селищною радою та її органами, до якого включено нотаріальні послуги. Але такі послуги відносяться виключно до компетенції нотаріусів, і відповідно, їх надання йде у розріз з вимогами чинного законодавства.

- Для поліпшення якості та доступності адмінпослуг створюються Центри надання адміністративних послуг. Чи є проблеми у їх створенні?

- Дійсно, аби поліпшити умови обслуговування населення, якісно надавати послуги та спростити процедуру отримання документів, в області створюється мережа таких Центрів. Вони мають охоплювати всі служби, відділи і управління, які надають адміністративні послуги.

На сьогодні в області вже створено 3Центри надання адмінпослуг,які повністю відповідають нормативним вимогам і задовольняють потреби громадян. На якісно новому рівні отримують адмінпослугижителі міст Житомира, Новоград-Волинського та Коростеня. Тільки у Житомирі міська рада і її виконавчі органи надають 46 адміністративних послуг, і їх об’єднання, так би мовити, під одним дахом, виявилось досить зручним для жителів міста та області.

Що стосується інших районів та міст, то робота у цьому напрямі триває, на жаль, досить повільно. В більшості випадків це пов’язано з недостатнім фінансуванням заходів по впровадженню системи надання адміністративних послуг.

- Яка відповідальність передбачена за порушення законодавства і чи покарано чиновників за нехтування законом?

- За недодержання законодавства посадові особи можуть притягуватися як до дисциплінарної, так і до кримінальної відповідальності. Все залежить від характеру порушень, до яких вдаються посадовці. Окрім цього, у разі заподіяння шкоди фізичним чи юридичним особам, посадові особи зобов’язані відшкодувати її у встановленому законом порядку.

Усього впродовж поточного року за результатами перевірок органами прокуратури області внесено понад 110 поданьна усунення виявлених порушень. За результатами їх розгляду до відповідальності притягнуто 58 посадових осіб органів влади та місцевого самоврядування.