На сайті ЄБРР опублікували тендер на закупівлю Житомиром нових тролейбусів та електробусів.
Місто планує отримати кредит в розмірі 10 мільйонів євро на закупівлю нових тролейбусів з автономним ходом та нових електробусів. Ще 6 мільйонів буде надано в якості грантів. Першочерговий внесок міста — 1 мільйон євро.
В принципі, це не новина для нас. Ще в 23-му році, тодішній міський голова розповідав ЗМІ про такі наміри.
За ці кошти, місто планує розширити мережу маршрутів ТТУ на 4 нових тролейбусних маршрути та 2 маршрути електробусу.
І ось це звучить вже трохи абсурдно.
Будемо чесними, наше місто не потребує нових тролейбусних чи автобусних маршрутів. Місто потребує простого оновлення рухомого складу.
Наша транспортна система і так перенасичена маршрутами. 90% нашої мережі електротранспорту в тому чи іншому вигляді дублюється автобусами приватних перевізників.
Дивлячись на транспортні системи міст Європи ти розумієш, що можна возити значно більшу кількість пасажирів при однаковій з нами кількості рухомого складу.
Єдине, що варто для цього зробити — безкоштовну пересадку з маршруту на маршрут на протязі 60 хв. Це вже дозволить закрити потребу в прямих маршрутах з одного мікрорайону в інший.
Що до електробусів.
Мною, та багатьма іншими людьми в транспортній галузі було сказано про це вже багато. Це просто абсурд.
Це дороговартісна купівля в якій немає сенсу. Мало того, що один 12-метровий електробус коштує на 30-50% дорожче за тролейбус, так він ще й буде потребувати заміни зношеної батареї через 5-7 років. Нова батарея це до 50% від вартості всієї машини (а ще за утилізацію старої треба заплатити).
Саме тому, місту варто зосередитися виключно на закупівлі тролейбусів з автономним ходом. Це той самий тролейбус з рогами, тільки ще й з батареєю, яка дозволяє йому їхати додаткових 20+ км без підключення до мережі.
На відміну від електробусу, такий тролейбус, навіть в разі зношення батареї все ще залишиться звичайним тролейбусом.
Місто потребує повного оновлення ЖТТУ як компанії.
Річ йде як про менеджмент, так і про матеріальну базу.
Коли ваші нові тролейбуси за 200 тисяч євро кожен, обслуговує 65-річний слюсар, який працює за мінімалку в неопалюваних цехах, то, будь-ласка, не очікуйте від нього великої продуктивності роботи.
Теж саме і про керівництво підприємства. Воно не зацікавлене в ефективності. Саме тому ми бачимо кожне літо непрацюючі кондиціонери в транспорті. А половину подарованих Дортмундом та Таллінном автобусів просто стоять під парканом в депо.
Та що тут казати, вони навіть проконтролювати миття техніки не в змозі. Автобуси та тролейбуси виглядають гірше, ніж деякі маршрутки приватних перевізників.
Про трамвай я взагалі мовчу. Там потреба як в коліях так і в рухомому складі величезна.
Ми, як місто маємо вимагати від влади ефективності. Бо міській бюджет — це наші з вами податки і вони мають використовуватися максимально ефективно на благо всієї громади.
Інформує zhitomir-online.