На початку вересня Кабмін України затвердив поданий Міністерством інфраструктури проект «Реконструкція автомобільної дороги М-06 Київ-Чоп на ділянці км 129,6 – км 151,73, Житомирська область», що був розроблений Житомирською філією державного підприємства «Укрдіпродор».
Дана ділянка, загальною протяжністю – 22, 3 кілометра, проходить в обхід міста Житомир від новозбудованих транспортних розв’язок в селі Глибочиця та Іванівка Житомирського району, повідомили сайту в прес-службі Служби автомобільних доріг в Житомирській області.
Обхід міста Житомир є ділянкою міжнародної автомобільної дороги M-06 Київ – Чоп (км 129.6 - км 151.73). Проект реконструкції обходу передбачає розширення ділянки з двох до чотирьох смуг (по дві в кожному напрямі), зміцнення узбіч і ремонт/будівництво необхідних інженерних споруд і допоміжних об’єктів. Врезультаті реконструкції, обхід міста Житомир, який на даний час є автодорогою ІІ-ї категорії,буде перетворений в дорогу І-ї б категорії (міжнародна автомагістраль).
Реконструкцію передбачено у зв’язку з тим, що цей відрізок автошляху є найвужчим на магістралі. Починаючи з 14-го кілометра (межа міста Київ) до 348-го кілометра, що у Львівській області, автодорога є значно ширшою.
У результаті реконструкції ця ділянка перетвориться на автодорогу з чотирма смугами (по дві смуги в кожному напрямі шириною 7.5 м кожна), розділовою смугою шириною 6.0 м і зміцненими узбіччями шириною 3.75 м. На узбіччі передбачається забезпечити улаштування бар'єрного огородження у визначених місцях, встановлення дорожніх знаків, нанесення розмітки тощо. Ділянка автодороги після реконструкції буде мати ширину земляного полотна – 25,56;28,8 м; ширину проїзної частини – 2х7,5 м.
Проектом також передбачається будівництво двох нових розв’язок у двох рівнях на перетині з автодорогами Смоківка-Вереси і Житомир-Кам'янка, шляхопроводу для переїзду сільгосптехніки та двох надземних переходів.
Відповідно до проектних розрахунків,загальна тривалість реалізації проекту реконструкції обходу міста Житомир становитиме 24 місяці.
При розробці проекту реконструкції використані матеріали проведених економічних, інженерно-геологічних і топогеодезичних вишукувань, отриманих технічних умов та узгоджень із зацікавленими організаціями, а також діючі на час проектування нормативні документи та типові проекти.
«Соціально-економічна необхідність проектованої діяльності полягає в незадовільному технічному стані значної частини існуючої автодороги та більшості штучних споруд на ній, що негативно впливає на її пропускну спроможність і не відповідає існуючій та перспективній інтенсивності руху та збільшує небезпеку виникнення аварійних ситуацій.
Адже середньорічна інтенсивність руху на ділянці автодороги обходу міста, станом на 2010 рік складає 7350 автомобілів на добу. Перспективна інтенсивність руху на 2030 рік очікується 17780 автомобілів на добу.
Рухаючись по автомагістралі, на даному відрізку, потік транспорту вимушений значно ущільнюватись, що негативно впливає як на безпеку руху так і на комфортне пересування по автодорозі», - аргументує заступник начальника Служби автомобільних доріг в Житомирській області з будівництва Валентин Гавриловський.
Уточнюючи перелік робіт, у Службі автодоріг в Житомирській області говорять про перевлаштування на даній ділянці 3-х шляхопроводів через залізницю, існуючого шляхопроводу на пересіченні з автодорогою Виступовичі-Житомир, влаштування двох нових шляхопроводів на пересіченні з місцевими дорогами, влаштування одного шляхопроводу для переїзду сільськогосподарської техніки, влаштування двох шляхопроводів для облаштування пішохідних переходів, перевлаштування існуючого мосту через річку Кам’янка, подовження п’ятьох прямокутних труб та 30-ти круглих залізобетонних.
Варто зазначити, що шляхопроводи через залізницю, міст через річку Кам’янка та дві прямокутні труби одночасно будуть служити і біопереходами та скотопрогонами.
Прилеглі земельні ділянки відносяться до різних категорій, в основному це землі сільськогосподарського та лісогосподарського призначення, вилучення яких буде здійснюватись за умовами діючого законодавства.
Згідно з Проектною угодою, укладеною на державному рівні з Європейським інвестиційним банком «Європейські дороги України ІІ» (Проект покращення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на підходах до міста Київ) від 27 травня 2011 року, роботи на вищевказаному об’єкті передбачено розпочати в 4-му кварталі 2013 року, та їх повне завершення у 2015 році.
На даний час ведуться підготовчі роботи до проведення Міжнародного тендеру.