Самі охоронці порядку на дорогах пояснюють, що таке нововведення - не чергова акція з безпеки руху, а цілеспрямовано впроваджувана у щоденну діяльність даішників профілактична робота. Це, поза сумнівом, і повинно позбавити ДАІ від сприйняття її працівників як виключно безжального карального органу. Адже основне завдання даішників - не стільки карати, скільки попереджати ті або інші порушення, що згодом призводять до дорожньо-транспортних пригод. Тепер замість злощасних протоколів за дрібні порушення, що не призводять до тяжких наслідків, даішники не складають протокол, а ввічливо запрошують водія на бесіду з переглядом наочних матеріалів.
Відбувається усе приблизно так. На маршруті патрулювання знаходиться наряд ДПС, а поруч паркується так званий агітаційний транспортний засіб - мікроавтобус, оснащений предметом демонстрації тематичних відеороликів. Побачив інспектор ДАІ автомобіль, який рухається зі швидкістю, що перевищує дозволену на цій ділянці, - зупинив його водія. Далі, як завжди, відрекомендувався і пояснив причину зупинки.
Після обов'язкової перевірки документів інспектор запрошує винуватця пройти до мікроавтобуса, зручніше вмоститися і уважно проглянути пропонований відеоматеріал. Це не забирає у водія багато часу, ролик триває близько 5 хвилин. Однак перед очима порушника за цей короткий час постає цілий ряд жахливих трагічних картин з місць дорожньо-транспортних подій, що сталися раніше з тих або інших причин. Усі сюжети коментуються працівником ДАІ, а до кінця перегляду, дивись, водій і сам робить правильні висновки про життєво важливу необхідність дотримуватися Правил дорожнього руху. Якщо не зробить сам, інспектори ДПС повчальним тоном нагадають і порадять суворо їх дотримуватися.
Якщо говорити мовою цифр, то в порівнянні з недавніми показниками зі складання протоколів тільки за перевищення швидкості, сьогоднішні знизилися фактично на 80 відсотків. Це говорить про те, що в середньому за добу з приблизно 120 зупинених водіїв до адміністративної відповідальності притягуються лише 20 найзлісніших порушників. Інші ж, порушення яких не визнаються значними, задовольняються переглядом повчального фільму і майже душевною бесідою з інспектором ДАІ. – На сьогоднішній день одним з критеріїв оцінки ефективності роботи ДАІ є громадська думка, - говорить заступник начальника УДАІ УМВС України в області Іван Прохоренко. - Люди мають бути впевнені в тому, що даішник - це не кара, що нависає над учасниками дорожнього руху, а безпосередній помічник, покликаний поліпшити організацію дорожнього руху і запобігти дорожньо-транспортній події.
Самі водії, звичайно ж, вітають таке «покарання». Правда, зустрічаються і такі порушники, що відмовляються від перегляду відеосюжету. Але запропонована альтернатива у вигляді складання протоколу за порушення ПДР і сума відповідного штрафу дуже швидко примушує таких водіїв змінити перше необдумане рішення. Вже після перегляду, хочеш або не хочеш, а замислитися таки доведеться. А якщо людина замислилася, значить, робота виконана не даремно, - упевнені працівники ДАІ.