Редакційна політика

43 відповіді про те, як ми працюємо.

1. Хто ми? Сайт 0412.ua був заснований 10 жовтня   2010  року як частина все української мережі міських сайтів CitySites. Це мережа незалежних довідково-інформаційних інтернет-ресурсів. Один з небагатьох в Україні прикладів того, що медіа в нашій державі може розвиватися, як бізнес і при цьому, не належати політикам чи олігархам. 

2. Мова написання - українська.  

3. Для кого ми пишемо: для жителів Житомира та області

4. Яка наша мета: інформувати нашу аудиторію про актуальні події в місті та в області, а також готувати якісний та унікальний контент на актуальні й цікаві теми. 

5. Які є розділи на сайті: “Новини”, “Довідник”, “Вакансії”, “Афіша”, “Дозвілля” та “Оголошення”. Редакційна політика стосується саме розділу новин. 

6. Структура власності: Інтернет-видання 0412.ua входить у мережу міських сайтів компанії CitySites. Власником мережі міських сайтів є ТОВ "ІНТЕГРО ГРУПП".

7. Як з нами зв'язатися: ви можете написати листа на електронну пошту 1@0412.ua або зателефонувати за номером: +380 63 712-49-72. Якщо вас цікавить розміщення реклами, то зв'язатися з рекламним відділом ви можете за телефоном: +380 63 712-49-72.

8. Які у нас джерела фінансування? Сайт не фінансується політичними партіями, політиками, олігархами та іншими представниками великого капіталу, а тому журналісти сайту вільно пишуть про всі новини та події, незалежно від того, хто є «головним героєм» їхнього матеріалу .

9. Сайт підтримує малий та середній бізнес, розміщуючи інформацію про підприємців та рекламу, відтак, 0412 “живе” тільки на самоокупності від реклами.

Про рекламу на сайті

10. Ми не ставимо замовні матеріали під виглядом редакційного матеріалу - іншими словами, «джинсу». На нашу думку, це нечесно по відношенню до читачів. Всі комерційні матеріали ми обов'язково маркуємо.

На правах реклами ми розміщуємо матеріали з маркуванням:

   • «Офіційно» - для рекламних матеріалів міських і державних структур; «Новини компаній», «Промо», «Партнерський матеріал/спецпроект»;

    • «Прес-реліз» - для новин партнерів сайту;

    • «Політичні новини» - для політичної реклами.

11. Відповідальність за зміст рекламної новини на сайті несе рекламодавець.

12. Журналіст не має права розміщувати рекламну статтю під виглядом редакційної. У такому випадку за порушення політики сайту його оштрафують або звільнять.

13. Редакція самостійно вирішує, які матеріали про бізнес можна розміщувати як редакційні. Це стосується рейтингів та оглядів закладів. Тоді редакційний матеріал розміщуємо без маркування.

14. Якщо ви побачите на нашому сайті комерційний матеріал, розміщений під виглядом редакційного, просимо повідомити про це на електронну пошту редакції.

Принципи роботи редакції і розміщення матеріалів

15. Кожну новину або розгорнутий матеріал на сайті пише автор. Його ім'я зазначено зліва вгорі,  щоб читач знав, хто для нього працює. Також про кожного співробітника редакції розміщена коротка інформація і його електронна пошта для зв'язку.

16. Кожен автор перед публікацією повинен переконатися в достовірності інформації, що публікується і перевірити джерела.

17. Якщо журналіст припустився помилки, - фактологічної, орфографічної або стилістичної, і опублікував недостовірну інформацію, він зобов'язаний її виправити. Ми теж можемо помилятися, але при цьому повинні це визнавати і виправляти.

18. Ми не можемо називати людину хабарником або злочинцем до рішення суду. В такому випадку в новині використовуємо слово «підозрюваний». Таким чином редакція дотримується презумпції невинності.

19. Ми використовуємо маркування 18+ для новин та матеріалів, які містять текстову або візуальну інформацію про насильство, трагедії, нецензурну лексику. Таким чином ми попереджаємо читачів, що інформація може зашкодити їхньому психологічному або моральному стану. З тих же мотивів ми не публікуємо фото і відео загиблих, а також оголені частини тіла без «замилювання». Якщо матеріал містить нецензурну лексику, ми попереджаємо про це маркуванням 18+ та відповідним формулюванням.

20. Журналіст може публікувати фото неповнолітніх, але зобов'язаний «замилити» особи дітей. Відкривати їх можна в тому випадку, якщо неповнолітніх розшукує поліція, і дітей потрібно розпізнати по фото.

21. Ми не публікуємо редакційні матеріали з безпідставними звинуваченнями в злочинах без доказів. Якщо на редакцію подадуть в суд за матеріал, що не сподобався герою, але без порушень редакційної політики, компанія буде захищати позицію автора в суді.

22. Ми не публікуємо в новинах заклики до насильства, дискримінації та розпалювання ворожнечі, в тому числі повалення влади і приниженню державних символів України.

23. У журналіста може бути своя думка щодо політичної ситуації в місті, області або країні, але йому забороняється відстоювати позицію будь-якої партії, популяризувати її, маніпулювати інформацією або перекручувати її щодо інших політичних партій. Аналогічна ситуація і з релігійними або особистими поглядами журналіста.

24. Якщо співробітник редакції був упередженим під час роботи, редакція припинить з ним співпрацювати. Журналіст не може зловживати своїм службовим положенням і користуватися ним для тиску і впливу. Також журналіст не може брати подарунки в обмін на замовчування або зміну інформації в інтересах героя. 

25. Ми не публікуємо плагіат, оскільки поважаємо працю колег. Ми можемо використовувати інформацію з іншого ресурсу, але обов'язково даємо на нього гіперактивне посилання. Якщо журналіст розмістив скопійовану інформацію під своїм ім'ям, ми вважаємо це крадіжкою і припиняємо співпрацю з ним.

26. Ми намагаємося бути неупередженими і дотримуватись балансу думок у матеріалах, при цьому використовуючи критичний підхід. Ми зобов'язані в матеріалі опублікувати думки всіх сторін конфлікту, дотримуючись нейтралітету. 

27. Ми поважаємо приватне життя, тому не називаємо прізвища причетних до адміністративних або кримінальних правопорушень. Виняток становлять лише випадки, де інформація становить суспільний інтерес, або людина - публічна.

Джерела інформації 

28. Ми намагаємося не узагальнювати людей при написанні новин і вказувати конкретне джерело інформації - людину або організацію, якщо це колективне звернення. Якщо джерелом інформації виступає людина, ми вказуємо його ім'я, прізвище, а також посаду або місце роботи.

29. Якщо ми публікуємо результати соціологічних досліджень, то в матеріалі обов'язково вказуємо, хто їх проводив, кого і де опитували, який метод опитування та яка похибка дослідження.

30. У кожному матеріалі посилання на джерело знаходиться в першому абзаці, зазвичай у другому реченні. Ми ставимо гіперактивне посилання із зазначенням конкретного джерела інформації. Для нас важливо, щоб аудиторія могла нам довіряти, тому можемо позначати інформацію як «Потребує перевірки», «Немає можливості перевірити», «Не дуже віриться».

31. Інформацію про збір коштів на лікування публікуємо тільки після того, як переконаємося в достовірності інформації. В новині обов'язково повинна бути копія діагнозу і висновків лікаря з печаткою і підписом. З метою конфіденційності інформації копії документів редакція може залишати в своєму розпорядженні без публікації на сайті. 

Цінності сайту

    • Ми за Єдину і Незалежну Україну.

    • Ми за дотримання законів і моральних принципів.

    • Для нас важлива свобода. Головний наш внутрішній цензор - не нашкодити.

   • Ми поважаємо право кожної людини на вибір бути таким, якою вона хоче, якщо це не шкодить моральним принципам і суспільству.

    • Постійний саморозвиток і прагнення вчитися.

Коментарі та інтерв'ю

32. Журналіст при зверненні за коментарем - по телефону або під час заходу - повинен представитися співрозмовнику і попередити, що хоче взяти коментар під запис для того, щоб використовувати його в матеріалі. При необхідності або на прохання співрозмовника журналіст повинен показати редакційне посвідчення з дійсною датою, печаткою та підписом редактора.

33. На початку інтерв'ю журналіст зобов'язаний попередити співрозмовника, що розмова записується з метою обробки інформації для матеріалу. Він може це робити тільки після дозволу співрозмовника, який також потрібно записати на диктофон.

34. Журналіст може не відправляти інтерв'ю на узгодження, якщо сам герой відмовився читати текст перед публікацією. Працівник редакції теж повинен записати відмову на диктофон.

35. Журналіст не може змінювати зміст цитати: він має право змінити його стилістично або синтаксично, зберігаючи при цьому зміст сказаного. Цитата в тексті при цьому чітко виділяється лапками із зазначенням в кінці на джерело (авторство) висловлювання.

Співпраця з читачами

36. Читач може повідомити новину в редакцію, натиснувши на зелену кнопку з написом «Повідомити новину» вгорі праворуч, вказавши ім'я, контакти для зв'язку і фактажну інформацію. Ми постійно перевіряємо редакційну пошту і читаємо надіслані повідомлення. Ми можемо опублікувати надіслану інформацію, якщо вважаємо її соціально важливою і корисною або цікавою для читача сайту. Ми не зобов'язані публікувати всі надіслані новини. Також редакція залишає за собою право частково або повністю змінювати текст, не впливаючи на зміст повідомлення.

37. Ми «за» конструктивну критику і продуктивну співпрацю з читачами. Але ми також можемо видаляти коментарі на сайті і на сторінках соцмереж сайту, якщо вони містять образи працівників або інших читачів, рекламу, спам, ненормативну лексику, заклики до насильства, розпалювання ворожнечі, образи честі, повалення конституційного режиму.

38. Повідомити нам про помилку або друкарську помилку в новини або авторському матеріалі можна виділивши відповідний текст і натисніть Ctrl + Enter. Ваше повідомлення прийде на нашу редакційну пошту.

Передрук матеріалів сайту

39. Ви можете цитувати матеріали сайту без попередньої згоди редакції. Але в такому випадку потрібно обов'язково дати посилання на нас. Для інтернет-видань це повинне бути пряме гіперпосилання на статті з цитатами, розміщене в першому чи в другому абзаці тексту.

40. Редакція залишає за собою право на заборону передруку матеріалу. Він позначається фразою «Повне або часткове копіювання цього матеріалу без дозволу редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав».

41. Правила редакційної політики діють з моменту їх опублікування на сайті. Також ми залишаємо за собою право змінювати або уточнювати їх. 

Автор: Олег Скрипник, головний редактор компанії CitySites. 

Якщо у вас виникли питання щодо редакційної політики напишіть на електронну пошту: [email protected]

Правила розділу Оголошення
Правила публікації оголошень