• Головна
  • Житомирські податківці хочуть дружити із бізнесом
14:50, 18 вересня 2012 р.

Житомирські податківці хочуть дружити із бізнесом

Голова ДПС у Житомирській області Сергій Шинкаренко одним із основних завдань діяльності податкової служби вважає створення сприятливих умов для розвитку малого бізнесу Житомирщини, адже це значний внесок у розвиток економіки регіону, нові робочі місця, наповнення місцевих бюджетів та виконання соціальних програм.
- Сергію Вікторовичу, малий бізнес Житомирщини, попри всі труднощі останніх років, поволі набирає оберти, і не останню роль в цьому грає сприятливий податковий клімат. Які ініціативи податкової служби можна окремо відзначити для розвитку малого бізнесу?
- Малий бізнес є без перебільшення однією з найважливіших галузей економіки. В розвинутих країнах розвиток малого та середнього бізнесу – це запорука стабільності національної економіки та добробуту значної частини громадян, основа середнього класу.
Ми розуміємо це, і тому в області створено всі умови, що дають підприємцям ефективно працювати, почуватися комфортно і чесно виконувати свій конституційний обов’язок.
Перш за все нагадаю, що наразі відбувається реформування ДПС України з фіскального інструмента наповнення бюджету на високоякісну сервісну службу. Ми організовуємо роботу таким чином, щоб виконання платниками податкових зобов’язань були необтяжливими і зручними і свідомо зменшуємо тиск на бізнес щодо кількості перевірок.
Вже сьогодні ми маємо ряд ініціатив, нових програм і проектів, спрямованих на покращення сервісу для представників малого бізнесу. Ми здійснюємо поступовий перехід на електронну звітність. Плануємо розробити повноцінну базу документів для використання громадянами. Скажімо, вже незабаром кожен матиме власний віртуальний «кабінет» із індивідуальним паролем. Там зберігатиметься максимум інформації про документи, нарахування відповідних платежів, заборгованість тощо. До того ж це дасть можливість у будь-який зручний час врегулювати спірні питання, отримати консультацію спеціаліста в режимі онлайн.
Серед інших сервісів – антикорупційний проект «Пульс податкової», «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
- Які саме засоби стимулювання розвитку малого бізнесу застосовує податкова служба? Як зокрема змінилася процедура реєстрації платників ПДВ?
- Податкова система країни має стати стимулом для розвитку вітчизняної економіки. Саме це є основною ідеєю запропонованих Державною податковою службою України Концептуальних змін податкової системи, розроблених у межах виконання Програми економічних реформ Президента України на 2010-2014 роки.
За ініціативи ДПС України у було запроваджено нову спрощену процедуру реєстрації платників ПДВ, яка передбачала чітко регламентований час (не більше 6 робочих днів) розгляду реєстраційної заяви платника ПДВ та видачі Свідоцтва. Також розроблено нову форму реєстраційної заяви платника ПДВ, яка скоротилась із десяти сторінок до трьох. Врегульовано питання добровільної реєстрації платників ПДВ.
У результаті кількість осіб, зареєстрованих платниками податку на додану вартість, у порівнянні з відповідним періодом минулого року значно збільшилась.
Так станом на 1 серпня в області зареєстровано 4433 платника ПДВ, з яких 82,8% (3672) - юридичні особи та 17,2 % (761) – фізичні особи - підприємці. За перше півріччя поточного року платниками ПДВ зареєструвалися 294 особи, що на 39,5% перевищує минулорічний показник (178 осіб). Протягом липня 2011 р. було зареєстровано 35 осіб, а у 2012 році – 55 осіб (приріст 57%).
Також для зручності і пришвидшення роботи з платниками податків в області створено 14 сервісних центрів обслуговування платників податків в податкових інспекціях, які забезпечують висококваліфіковане сервісне обслуговування платників податків.
- Питання, яке цікавить багатьох читачів, стосується перевірок: як змінилась їх кількість?
- Можу сказати однозначно, що сумлінних платників податків контролюватимуть значно менше. Ми демонструємо бізнесу свою довіру та відкритість, і сподіваємось на таку ж відкритість з боку підприємців. Відбулося  суттєве скорочення кількості планових документальних перевірок. Якщо в 2011 році кількість планових перевірок фізичних осіб – підприємців становила 126, то станом на 1 серпня 2012 року здійснені перевірки 104 підприємців.
- Якщо житомирські податківці значно менше контролюватимуть представників малого бізнесу і більше уваги приділятимуть сервісному обслуговуванню, чи не вплине це на надходження до бюджетів усіх рівнів?
- Незважаючи на зменшення кількості здійснених перевірок, донарахування узгоджених податкових зобов’язань збільшились на 2,9 млн.грн. порівняно з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, з початку року за рахунок контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб бюджет області отримав 27,4 млн.грн., що на 2,4 млн.грн. більше відповідного аналогічний періоду 2011 року.
Що стосується малого бізнесу, то якщо в минулому році за результатами проведених перевірок фізичних осіб - підприємців донараховано 1583,7 тис. грн. податків, фінансових санкцій та пені, то в цьому році - 2337,8 тис. грн. До бюджету надійшло 1956,4 тис. грн. проти 1117 тис. грн. в минулому році.
- Як зараз складається ситуація навколо відшкодування ПДВ, адже це питання є досить нагальним для багатьох підприємців?
- Відшкодування ПДВ є важливим аспектом діяльності податківців, і нині можна говорити про те, що це питання практично вирішено. Запровадження системи автоматичного відшкодування ПДВ мінімізує людський фактор і дає значний економічний ефект. На Житомирщині процедурою спрощеного відшкодування ПДВ за 8 місяців 2012 року скористались 20  підприємств, що майже втричі більше ніж торік. Їм відшкодовано 58,5  млн. грн., що в 3,2 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.
За загальною процедурою відшкодування, впродовж січня-серпня поточного року підприємства області отримали на рахунки 213,8 млн.грн., що на 21 відсоток більше відповідного минулорічного періоду.
Дуже прикро, що таким сервісом користується мала кількість платників податків, а однією з головних перешкод є недотримання підприємцями вимог виплати заробітної плати не менше ніж 2,5 мінімальних зарплат.
- Великі побоювання свого часу виникали щодо долі так званих «спрощенців». Як зараз в області відбувається налагодження нової спрощеної системи оподаткування?
- Відповіддю на це запитання є те, що кількість новостворених платників-«єдинщиків» зросла в 7 разів. Нові правила спрощеної системи оподаткування, які набули чинності з 1 січня 2012 року, були оцінені підприємцями Житомирської області позитивно.
Так, за підсумками І півріччя 2012 року із загальної кількості підприємців, а їх в області понад 70 тисяч, 51 % обрали для себе спрощену систему оподаткування.
Крім того, у ІІ кварталі кількість новостворених платників єдиного податку порівняно з І кварталом 2012 року збільшилася на 2,3 тисяч чоловік або практично в 7 разів. А в порівнянні зі статистикою відповідного періоду 2011 року кількість новостворених підприємців-спрощенців зросла на  302 чоловіка або на 12,6 відсотка.
Що ж стосується надходжень за січень-серпень поточного року до бюджету, то вони зросли в 3 рази порівняно з надходженнями від платників єдиного податку-фізичних осіб у 2011 році. Так, від платників-єдинщиків в місцевий бюджет надійшло 47,3 мільйона.
- Процес реформування податкової служби – це не тільки запровадження нових нормативних актів, а й технологічні новації. Чим в цьому плані можуть похвалитися податківці області?
- Однією з технологічних новинок в нашій роботі можна назвати запровадження такого сучасного сервісу як ключ електронного підпису для подання звітності електронною поштою. З 31 травня 2012 року на Житомирщині запрацювало представництво Акредитованого центру сертифікації ключів.
Процедура отримання платником ключа абсолютно безкоштовна і триває не більше 25 хвилин. Тож майже  3 тисячі платників податків оцінили перевагу нового сервісу.
Серед власників безкоштовних електронних ключів 776 юридичних осіб, 2113 фізичних осіб-підприємців.
- Сергію Вікторовичу, як керівник податкової служби області Ви відчуваєте реакцію представників бізнесу на кардинальні зміни у відомстві. Яким чином здійснюється діалог з підприємцями і чи можете розраховувати на їхню підтримку?
- Податкова служба має постійний налагоджений зворотній зв’язок з платниками податків. Спільно з органами виконавчої влади ми зацікавлені у встановленні постійного конструктивного діалогу з підприємницькими колами. Постійно відбуваються зустрічі з представниками бізнесу на форумах, семінарах, в трудових колективах, під час яких підприємці надають нам свої пропозиції щодо вдосконалення роботи ДПС, які обов’язково враховуються при підготовці законодавчих актів та впровадженні нових форм і методів роботи.
У І півріччі цього року за нашої ініціативи в області проведений форум «Проблемні питання ведення малого та середнього бізнесу в Житомирській області та шляхи їх вирішення», на якому ми вислухали проблеми підприємців Житомирщини та узагальнили пропозиції щодо удосконалення податкового законодавства. На сьогодні уже прийнятий Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби і у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні», який сприятиме спрощенню процедури адміністрування податків та, відповідно, створенню додаткових стимулів для активного розвитку бізнесу., в якому враховані пропозиції, які піднімалися на форумі щодо проблем платників, які перебувають на системі спрощеного оподаткування.
До Дня асоціації платників податків України проведено ряд заходів у м. Житомирі, м. Бердичеві та Житомирському районі. Так, пройшли зустрічі членів правління Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» з керівництвом державної податкової служби в області, облдержадміністрації, з представниками бізнесу області, Бердичівської міської ради, зі студентською молоддю Житомирського державного технологічного та Житомирського національного агроекологічного університетів.
Також для встановлення конструктивного діалогу з підприємцями при Державній податковій службі у Житомирській області діє громадська рада, до складу якої входять представники підприємницьких кіл області.
- Підсумовуючи нашу розмову - чи є надія, що всі запроваджені новації стануть стимулом для становлення малого і середнього бізнесу області?
- Звичайно, є не тільки надія, є велика впевненість в тому, що податківці створять всі умови для успішного розвитку малого бізнесу Житомирщини. Податкова служба йде шляхом перетворення із суворого контролера на партнера вітчизняного бізнесу, оскільки розуміє, що від кваліфікованого обслуговування платників податків залежить економічний розвиток області та добробут жителів краю.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...