
ОСВІТА
12:45, 26 травня 2022 р.
Надійне джерело
Освіта в умовах дії правового режиму воєнного стану
ОСВІТА

Державна служба якості освіти України реагує на виклики воєнного часу й постійно вивчає стан освіти в регіонах, на територіях громад з різною безпековою ситуацією шляхом моніторингу та комунікації з представниками органів управління освітою, керівниками закладів. У зв’язку з продовженням воєнного стану актуальності набуває питання завершення поточного та підготовки до нового навчального року як для освітян, так і для батьків та учнів.
Так у межах проведення моніторингу виконання вимог законодавства в умовах дії правового режиму воєнного стану було проведено аналіз звернень на гарячу лінію управління Державної служби якості освіти у Житомирській області та впродовж 16-18 травня 2022 року організовано фокус-групи в онлайн- та офлайн-форматах з метою виявлення та обговорення проблемних питань щодо завершення 2021/2022 та підготовки до нового навчального року в умовах дії правового режиму воєнного стану.
До фокус-групи долучилися представники структурних підрозділів з питань освіти органів місцевого самоврядування, керівники закладів загальної середньої освіти, представники асоціацій педагогічних працівників та інші зацікавлені особи. Захід пройшов жваво та інтерактивно у формі діалогу. Кожен учасник висловив власну думку щодо наявних освітніх проблем у закладі або на території громади в цілому.
З-поміж низки проблемних питань учасники виокремили такі, що потребують нагального вирішення або роз’яснення щодо завершення 2021/2022 та початку нового навчального року (організаційні, фінансові, матеріально-технічні та кадрові питання). Зокрема:
Організаційні:
- формування мережі перших класів у зв’язку з відтоком дітей за межі держави;
- переведення учнів до наступного класу, зокрема й внутрішньо переміщених;
- організація початку нового навчального року;
- видача документів про освіту випускників 9-х та 11-х класів (не можливо здійснити оплату за виготовлення докусментів – відсутня у переліку першочергових проплат у воєнний час);
- організація інклюзивного навчання, зокрема проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми з особливими потребами (дистанційно більшість таких занять неефективні) тощо.
Фінансові:
- відсутність єдиного підходу щодо оплати праці педпрацівників;
- надання та оплата відпусток педагогічним працівникам;
- відсутній механізм компенсації невикористаних відпусток в умовах воєнного часу;
- проведення тендерів на харчування;
- неможливість провести оплату курсів підвищення кваліфікації;
- закупівля твердого палива в межах підготовки до наступного опалювального сезону та інші.
Матеріально-технічні:
- відсутність інтернету й технічних засобів у деяких учнів та їх батьків;
- забезпечення підручниками для учнів 5-6-х класів відповідно до стандартів НУШ та модельних програм;
- використання шкільних автобусів для мобілізаційних потреб, дефіцит палива (неможливість підвозу дітей та вчителів у новому навчальному році);
- відновлення пошкоджених будівель закладів освіти;
- створення безпекового середовища у закладах освіти (ЗЗСО, ЗДО).
Кадрові:
- відтік педагогічних кадрів за межі України;
- вивільнення педагогічних працівників через зменшення мережі перших класів та багато інших проблем, які потребують вирішення.
Важливо, що під час обговорення актуальних освітніх проблем більшість учасників пропонували власні ідейні рішення для оптимального їх розв’язання. Загалом врегулювання окреслених проблем передбачає такі шляхи: прийняття рішень засновником закладів освіти, надання роз’яснень або ж внесення змін до нормативно-правових актів (законодавства).
З повагою, управління Державної служби якості освіти у Житомирській області!
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
11:00
Вчора
17:25
23 квітня
18:20
21 квітня
ТОП новини
Оголошення
09:37, 21 квітня
2
live comments feed...