• Головна
  • Особливості спілкування залежно від порушення, яке має людина (зору, слуху, мовлення)
18:03, 26 квітня
Надійне джерело

Особливості спілкування залежно від порушення, яке має людина (зору, слуху, мовлення)

Особливості спілкування залежно від порушення, яке має людина (зору, слуху, мовлення)

Особливості спілкування з ветеранами/ветеранками, які мають порушення зору:

  • при зустрічі обов’язково назвіть себе та людей, які з вами. Можете описати місце, де ви перебуваєте (якщо це буде доречно);
  • можете запропонувати людині свою руку;
  • завжди звертайтеся напряму до людини з порушеннями зору, а не до її супровідника  /  супровідниці;
  • якщо ви читаєте для людини, яка погано бачить, спочатку розкажіть їй про те, що ви збираєтеся читати. Не пропускайте інформацію, якщо вас про це не попросять.

Особливості спілкування з ветеранами /ветеранками, які мають порушення слуху:

  • розмовляючи з людиною, дивіться на неї;
  • щоб привернути увагу людини, назвіть її ім’я. Можна помахати їй рукою або легенько постукати по плечу, але це не має бути несподівано. Намагайтеся встановити зоровий контакт, висловлюйте свою думку чітко й лаконічно;
  • говоріть рівно, не варто надмірно підкреслювати що-небудь;
  • якщо вас просять кількаразово повторити щось, спробуйте перефразувати сказане;
  • не затуляйте своє обличчя руками, волоссям чи будь-якими предметами (часто люди з порушеннями слуху чудово читають по губах);
  • не змінюйте тему розмови без попередження. Використовуйте фрази-містки на кшталт: «Добре, тепер ми можемо обговорити…»;
  • запитайте, чи не буде простіше підтримувати зв’язок у переписці;
  • інформацію, яка містить число чи адресу, краще написати.

Особливості комунікації з ветеранами  /  ветеранками, які мають порушення мовлення:

  • не ігноруйте людей, яким важко говорити, не перебивайте людину, починайте говорити лише тоді, коли переконаєтеся, що вона договорила;
  • уважно вислухайте людину, будьте терплячими, зачекайте поки людина сама закінчить фразу;
  • не виправляйте людину і не закінчуйте думку за неї;
  • не намагайтеся пришвидшити розмову;
  • не робіть вигляд, що зрозуміли людину, якщо насправді це не так, — краще перепитати;
  • підтримуйте візуальний контакт.

Особливості спілкування з ветеранами/ ветеранками, які мають ментальні порушення:

  • не треба думати, що людина, яка має ментальні порушення, обов’язково потребує спеціального поводження;
  • спілкуйтеся з людиною як з особистістю. Не варто робити передчасних висновків на основі досвіду спілкування з іншими людьми, які мають такий самий діагноз;
  • міфом є думка, що люди, які мають проблеми, пов’язані із ментальним здоров’ям, більше за інших схильні до насильства.

Матеріал підготовлено в межах програми ментального здоров’я «Ти як?».

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ти як #поради #новини житомира #новини житомирщини #підтримка #психологічна підтримка #психологічна допомога
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...